Bu haftaki makalemizde üyelerimiz için yaptığımız benzinli - dizel karşılaştırmasını kaleme aldık. Umuyorizki maklemizi okuduktan sonra bu konuyla ilgili kafanızdaki soru işaretleri tamamiyle silinmiş olacaktır.
Öncelikle dizel ve benzinli motorlar hakkında teknik bilgilere bir göz atalım ; benzinli motorlar enjeksiyondan silindirlere püskürtülen benzinin bujiler aracılığı ile ateşlenmesi sonucu oluşan güç ile araca hareket veren bir sistem iken dizel motorlarda buji yerine motorini ( mazot ) silindir içinde sıkıştırarak yakıtın patlaması sonucu güç üreten bir sistem mevcuttur. Temelde her iki sistemde yakıtların yanması sonucu güç elde ediyor olmasına rağmen, kullandıkları yakıt kalitesi nedeniyle ateşleme ve güç üretme şekillerinde farklılıklar bulunmaktadır. Benzin motorine göre daha kolay ateşlenebilen bir yakıt olması nedeniyle, benzinli motorlarda bu işlem buji kıvılcımı ile yaplırken, dizel motorlarda ise motorinin tutuşma oranının düşük olması nedeniyle sıkıştırma sonucu meydana gelen patlama ile ateşleme sağlanmaktadır. Bunun dışında her iki sistem arasında çok büyük temel farklılıklar bulunmamaktadır.
Dizel ve benzinli motorlar hakkında fikir edindikten sonra şimdi sıra geldi son kullanıcı açısından her iki sitemin avantaj ve dez avantajlarını ele almaya ;
Benzinli motor avantajları : Yakıt ateşlemesindeki üstünlük nedeni ile çok daha çabuk hızlanabilir ve çok seri kullanım sağlar, motor sesi açısından en sessiz sistemdir, motor bakımı aşınma ve yıpranma gibi konularda dizel motora göre çok daha dayanıklıdır, yüksek devirlerde maximum performans elde edilebilir.
Benzinli motor dezavantajları : Yakıt tüketimi açısından dizel motora göre % 25 daha fazla yakıt tüketimine sahiptir, benzinli motorlarda dizel motorlara oranla güç üretimi daha zordur.
Dizel motor avantajları : Yüksek yakıt ekonomisi sağlar, maximum güç üretimi için birebirdir.
Dizel motor dezavantajları : Motor sesi açısından pekde sessiz sayılmaz, aracı sürekli devirli kullanma mecburiyeti söz konusudur yüksek devirlerde kullanım ileride telefisi mümkün olmayan arızalara yol açabilir, arıza verdiği zaman tamiri ve yedek parçaları oldukça pahalı bir sistemdir, yeni nesil yakıtlar kullanılmadığında kışın -10 derece civarında yakıtın donma tehlikesi mevcuttur.
Yukarıda verdiğimiz bilgiler ışığında bir seçim yapacağınızı umuyor keyifli ve güvenli sürüşler diliyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder